Om vår förening

Gullbranna hästförening är en ideell förening med sitt säte i Gullbranna ca. en mil söder om Halmstad. Föreningen grundades 2012 och hade vid start 12 medlemmar. Detta medlemsantal har på bara några år växt till 192 medlemmar i åldrarna 3-55 år.

Föreningen arrangerar ridskola för ca 164 elever/vecka, ridläger, föreläsningar och utbildningar, hopp- och dressyrträningar samt mindre tävlingar.
Föreningen verkar för att medlemmarna genom god gemenskap och stort intresse ska få så mycket kunskap som möjligt i hästhållning och hästaktiviteter.

Gullbranna hästförening vänder sig till ridintresserade personer i alla åldrar oavsett kön eller etnicitet. Även till personer som inte ännu upptäckt tjusningen med ridsport men är nyfikna att testa på.